{ Betessläpp }



Idag fick småtjejerna äntligen komma ut på riktigt bete.  
Uppskattat som ni kan se!





Gräset har inte hunnit växa så mycket än, men då det är 
en stor yta så måste de dit och beta nu så att de hinner med. 



{ Vitsippor i mängder }



När vi åkte förbi detta ställe igår så bestämde jag att vi skulle åka hit igen idag
och då även ha kameran med. Mängder av vitsippor täckte marken. 





Hittar jag ett ställe som detta kan jag gå omkring hur länge som helst
och bara fotografera. 




Vitsippor är en av mina absoluta favoriter!

{ Fredag }



Idag fick jag göra kväller tidigt från jobbet. Känns riktigt bra såhär en fredag och 
dessutom veta att jag nu är ledig i tre dagar. Det har jag sett fram emot! 





Plockade in några kvistar från trägdgården och nu hoppas jag att de 
ska blomma snart. Lite vårstämning inomhus när det fortfarande är kallt ute.


Ha en riktigt fin fredag!

{ Chokladbollens Dag }



Idag är det visst Chokladbollens dag och jag är inte sen att haka på. 
De tillhör mina favoriter och de går ju så snabbt att slänga ihop. Gjorde ett gäng
när jag kom hem från jobbet idag. 

Så nu har vi gofika tills ikväll! 





Har ni ätit några Chokladbollar idag?


{ Några bilder från helgen }



Ett problem som kan uppstå när man har en väldigt stor beteshage är att 
korna blir lite lata och inte orkar ta den långa vägen hem utan står och väntar på
att vi ska komma och öppna en annan väg så att de kan komma hem och äta. 

Så blev det idag. Och de hade visst stått där i flera timmar och väntat... 

Hade det bara varit ungdjur i gruppen hade jag förstått, för de kanske inte 
hittar överallt. Men vi har många äldre kor som gått på detta bete i flera år, så de hittar
överallt. Idag var det visst lämpligare att vänta på oss! 




Kunde såklart inte låta bli att fota dem innan vi släppte över dem. 
Inte så ofta de står samlade i grupp sådär.




Rabarbertider! 

Äntligen har rabarbern börjat växa på sig och idag plockade jag 
in ett gäng. Dessa ska senare hamna i en paj, en av mina favoriter. Skär rabarber 
i bitar och strör smuldeg ovanpå.  




Det är nu de är som godast. Så jag brukar passa på att skära 
rabarber i bitar och frysa in. Då kan man plocka fram även till vintern.




Ett lass balar hämtades hem imorse. 
Precis när vi skulle åka hemåt igen kom det en rejäl snö och hagelskur.  



{ Kalvar }



Det kryllar av kalvar här på gården nu! Ca fyrtio kalvar har vi som springer omkring 
nu och det är så mysigt att gå ut till dem. 




De fick en egen liten mathög att äta av
medan korna äter av ensilagebalarna.

{ Årets första vitsippor }



När jag kom hem från jobbet idag stod dessa och väntade på mig 
på köksbordet. Jag bor tillsammans med någon som vet vad jag gillar!


Årets första vitsippor.  

Som jag längtat! 






De är ju så vackra! 



{ Trevligt sällskap }



När jag skulle fotografera vitsippor vid hästhagen så fick jag givetvis sällskap! 
De funderade nog varför jag kröp omkring där på marken.  

Sötmulen!






{ De första dagarna i maj }



De första dagarna i maj har varit riktigt fina. 
Vi har fått sol och värme och det har varit så härligt. 

 Nu känns det som om vintern är förbi för denna gång och 
vi kan blicka framåt mot sommaren. 

Jag kryper omkring bland blåsipporna för att fånga allt
det vackra på bild. Svårt att få nog.


 Våren har varit efterlängtad!




Hönsen värper vackra ägg och nu 
ikväll plockade jag in dessa.


{ Premiärtur med båten }



Idag var det dags att sjösätta båten! 

Vi tog oss en liten tur hemma på Bysjön och vi hade även packat med 
oss en fikakorg. Ett måste när man ska ut och glida på sjön. 

Vädret var alldeles perfekt. Det var varmt i luften och de 
svaga vindarna var behagliga. 







Där borta till höger ser man gården vi bor på! 




Nu hoppas vi på många fler turer i sommar!



{ Krokus }



 När jag kikade ut genom fönstret såg jag att det lyste på gräsmattan. 
Äntligen har krokusarna kommit!

De är inte många, men de dyker upp på samma ställe
varje år. Och nu var det visst tillräckligt fint väder för att det skulle trivas.





{ Fina loppisfynd }



I helgen blev det en liten loppisrunda. Jag lyckades hitta nya köksstolar
som jag tycker är superfina! 

Har länge velat byta ut dem vi har, då jag inte är så förtjust
i dem. Så jag blev glad när jag fann dessa. 




Ett charmigt förkläde och en mandelkvarn 
fick också följa med hem.

{ Första Maj }



Nu börjar det dyka upp allt fler vårtecken. Efter det stora bakslaget förra veckan
med all snö som kom så börjar man se våren igen. 




Blommor dyker upp i rabatterna och det börjar knoppas så smått i träden. 




{ Ett besök på Traktormuseum }



LRF hade anordnat en träff vid Traktormuseet i Kalv, Järvsö. 
Vi var ett 20-tal på plats som fick gå runt och kika på de ca 120 traktorerna och 
allt annat som fanns att se. 

Det var verkligen en blandad kompott! 

Alla möjliga märken, modeller och såklart i olika skick. 




 I denna hall kunde man gå upp en våning och där fanns det fika att 
köpa, så det gjorde vi såklart! Däruppe fanns det även mopeder, motorcyklar 
och vanliga cyklar. 





En hel drös med bilar stod uppställda på flera ställen. 




Denna PV vore ju en dröm att få äga! Tycker att de är så häftiga. 
Och denna hade dessutom både delad fram- och bakruta. Finns inte så många
kvar längre.

För ett par år sedan fick jag faktiskt chansen att köra en sådan här. 
Mitt Vill ha - begär blev inte mindre direkt!