{ Tröskning }

2 166157  Canon EOS 1000d / Canon 50mm 1.8 II

Idag var det dags att provköra tröskan på riktigt för detta år.
Det var en granne som ville ha hjälp då deras tröska var trasig. Jag följde med, då jag aldrig kört tröska förut och gärna vill lära mig.
Vi köpte denna tröska förra året och då hann jag aldrig köra den.

Att köra tröska var inte så svårt, får man bara sitta och nöta ett tag så lär man sig ganska fort!
Roligt var det, så jag kommer definitivt att göra om det.

Nu känner man verkligen att hösten är här, när man får börja tröska all mogen säd ute på åkrarna.

  ♥ 

Ha en fin söndag kväll!

3 kommentarer:

Marie sa...

Så fina bilder =D

Dr Grane sa...

Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft. Väldigt fina bilder blev det också!

Sanna - en svart ko ger också vit mjölk sa...

Ni verkar bo så fantastiskt vackert!