{ Eftermiddagspromenad }

1

Efter jobbet tog jag en promenad, avslutade med en runda inne i kohagen för att kika till djuren.
En liten nykomling låg och sov inne bland björkarna så jag smög mig fram med kameran.

9

Mamman till den lilla tjuren var såklart tvungen att kolla läget när jag kom förbi, så hon jagade upp kalven
så att den fick dia och bli tvättad.

5

Korna använder knappt ligghallen längre. Det har torkat upp bra på åkern och då ligger de hellre där.
När vi utfodrar flyttar vi runt höhäckarna och då blir det alltid lite gräs kvar som är mysigt för dem att ligga på!

2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Vilket härligt liv dom har hos er och vilken fin årstid vi går till mötes nu, gillas väl både av folk och fä.

Kram Victoria

Sanna - en svart ko ger också vit mjölk sa...

Det är samma hemma hos mig. Korna är bara innomhus och äter! Så skönt när de kan ligga ute i solen och glassa tillsammans :)
Kram!