{ Nu blommar häggen }

1 
Efter att jag hade släppt ut hästarna imorse tog jag kameran och gick en
runda för att fotografera häggen som blommar just nu. 

Denna vecka jobbar jag kvällspass, så jag har hela mornarna lediga. Lite ovant att få
sovmorgon varje dag när man är van att kliva upp vid 04.00 annars.

Men som den morgonmänniska jag är så låg jag inte och
drog mig speciellt länge imorse för det, utan gick ut till stallet och donade. Skönt att få det gjort
tidigt under dagen!

3 2

Såhär ser det ut alldeles innan man kommer ned på vår gårdsplan. Ladan på bilden kallar vi
för vedliret, där förvarar vi ved under vintern.

Med på bilden ser ni också vår tornsilo som förr användes till att
förvara kornas mat. Den har dock inte använts på flera år då vi numer har lösdrift och djuren
får ensilagebalar istället.

65

1 kommentar:

Johanna sa...

Underbart vackert, kul att hitta din fina blogg.