{ När dagen vaknar till liv }


 Hade lite svårt att sova på morgonen, så istället för att ligga kvar i sängen bestämde jag mig
för att ta en promenad. På med stövlar och kameran hängandes på axeln. 

Redan efter en kort stund var jag blöt upp till knäna. Det här med att gå efter en landsväg
är inget för mig. Får jag välja går jag helst i naturen på riktigt. Vilket idag blev djurens beten där det
växer långt gräs. 

Det var en riktigt vacker morgon, sådär halv sju. När inte så många andra är vakna och dimman
låg tjock över marken. Jag är verkligen en morgonmänniska och har oftast inga 
problem med att kliva upp tidigt. Sådana här morgnar är det extra härligt!


Passade även på att ta några nya profilbilder. Sist jag gjorde det var i vintras och det 
är nästan lite pinsamt att ha snöbilder nu såhär på sommaren! 

Klänningen hade jag packat ner i kameraväskan, hade den inte på mig under själva
promenaden. Då hade den varit dyngsur vid det här laget. 

Och rätt så kyligt var det på morgonen också. 



Det går att ta grymt vackra bilder när daggen fortfarande ligger kvar. 
Som denna ovan på korn som snart är tröskmoget. 


Dessa tre tjejer var såklart glada över att få lite sällskap sådär tidigt på morgonen. 
Hade de fått välja så hade de nog följt med mig hela vägen hem! 


När man vaknar upp på morgonen och håret ligger sådär perfekt så måste
man ju föreviga det. Självlockar är inget jag är bortskämd med direkt!  

Lämpligt med stativ och fjärrutlösare.


Avslutar detta inlägg med en vacker bild på tistlar. 
Här var solen precis på väg att komma fram ut molnen och jag kände mig
nöjd med morgonens promenad. 



3 kommentarer:

Linda sa...

Jätte fina bilder du tagit.
Ha en fin dag
Kram Linda

Mirre sa...

Så fina bilder, =D

Hanna sa...

Supervackra bilder!