{ La´mä, Chilianna och Citronpeppar }


För ett tag sedan så gjorde jag ett besök hos JarseOst i deras mejeri. 
Det var första gången jag besökte ett mejeri och jag fick vara med och se hur det gick
till vid tillverkningen av ost. Spännande! 

Jag fotograferade en hel del. Bilder som de kan använda till sin 
Facebook-sida. 

Med mig hem fick jag ett gäng ostar som jag har fotograferat vid olika
tillfällen. Idag blev det dessa ostars tur. 

La´mä heter de och smakerna är Chilianna och Citronpeppar
Jag som inte brukar vara så förtjust i ostar gillade verkligen dessa! 

 
Vill ni kika in på deras Facebook-sida kan ni klicka HÄR

Det ligger mycket jobb bakom varje ost och jag var där från morgonen 
till eftermiddagen och hann bara se en liten del.   

Men spännande var det och jag lärde mig en hel del.   


1 kommentar:

Cia/JarseOst sa...

Vi på JarseOst är himla glada att du kom förbi.
& väldigt tacksamma för dina fantastiskt fina bilder.
De kommer att dyka upp lite då & då på vår Facebooksida, när vi vill vara lite extra bildsköna. :o)

Roligt att du tyckte om ostarna våra.
& varmt välkommen tillbaka!