{ Ansiktsskrubb med styvmorsviol }



Jag blir så glad när jag hittar spännande recept med blommor man
kan plocka ute i naturen. Med få ingredienser kan man sno ihop en ansiktsskrubb på
bara några minuter. 

Detta recept hittade jag inne hos Evelinas Ekologiska 
och jag kände direkt att detta var något jag skulle testa själv. 

Styvmorsviolerna har precis dykt upp ur marken här hemma, så 
det var bara att köra igång! 




Ingredienserna ni behöver till detta är 
  
2 msk havregryn
2 msk hett vatten
1 tsk raw honung
ca 2 st styvmorsvioler

Du börjar med att lägga havregrynen i en skål. Häll på det heta vattnet. 
Låta detta svälla några minuter. 

Mortla sedan samman havregröten med blommorna (blomma, stjälk, blad)
och honungen. 

Sedan är det bara att börja använda skrubben! 
Låt sitta 10-15 minuter på ansiktet för att sedan sköljas av 
med ljummet vatten. 

Vill ni läsa mer om styvmorsviolens hudvårdande egenskaper kan ni kika
in hos Evelina!




1 kommentar:

Mirre sa...

Ohh så gott det ser ut,