{ Kvällslista }




Jag skrev ju en morgonlista  för ett tag sedan. Nu tyckte jag att 
det var dags att knåpa ihop en kvällslista också. Frågorna hittade jag inne 



När går du och lägger dig på kvällen? 

På vardagar blir det kväller tidigt. Jag kliver jag upp extremt tidigt om morgnarna
och vill gärna hinna sova sju-åtta timmar varje natt.

Så mellan 20.00 och 21.00 om jag ska jobba dagen efter.
På helgerna blir det givetvis senare.



Vad är det sista du gör på kvällarna?

Borstar tänderna, ställer alarmet inför morgondagen och somnar relativt fort varje kväll. 
Behövs inte många minuter innan jag slocknar!



Hur lång tid spenderar du i badrummet varje kväll?

I och med att kliver upp så tidigt dagen efter så duschar jag på kvällen och det tar ju sin lilla
tid. 




 Är kvällsfika viktigt?

Oh, ja! Vi äter alltid kvällsfika.
Favoriten är nog rostat bröd med en god ost på och te med honung.

Har vi varit och dansat på kvällen blir det ofta en korv med bröd när vi
kommer hem på natten, snabbt och mättande. 

Oftast är man lite småhungrig efter en danskväll och det är även 
bra att hinna varva ner lite innan man ska sova. 




 Är du kvällstrött?

Oftast är jag det. Är mer en morgonmänniska och gillar att vara uppe i tid. 
  
 

Hur ser en perfekt kvällsstund ut?

Tända ljus på bordet, gott kvällsfika som är uppdukat och en bra serie eller film på tv:n. 



Hur går du klädd på kvällen?

Så fort vi är färdiga med dagen så åker mjukisbyxorna fram. Finns inget bekvämare plagg! 
På jobbet har jag butikskläder, hemma ladugårdskläder, så då är det skönt att kunna ta på sig något enkelt och ledigt.

1 kommentar:

Mirre sa...

Oh vilken rolig lista och jag bara älskar muggen