{ Den första snön }



Imorse när vi vaknade och kikade ut så snöade det för fullt. Stora, vita flingor 
och marken var då nästan helt täckt av snö. 

Det blev en promenad ner till sjön för min del. 
Ljuset var så härligt på morgonen. 

Jag skulle egentligen ha jobbat några timmar mitt på dagen idag, men fick
byta pass så att jag jobbade längre igår och därmed ledig hela helgen. Kändes som 
ett väldigt bra byte!



Sociala medier svämmar idag över av snöbilder! 
 Och jag kan läsa mig till att det verkar ha kommit mer söderut än här.
 
Det är blötsnö som har kommit, så jag skulle tro att den kommer att försvinna 
ganska snabbt. Men det är ändå lite spännande med den första snön.





Idag har vi tagit hem det sista gänget kvigor från sommarbetet. 

Det tog mindre än tio minuter att få in dem i djurtransporten så jag tror att 
de var ganska nöjda och ville hem igen.


Inga kommentarer: