{ Torsdag Eftermiddag }



När det är såhär underbart väder och man har lite tid över, så måste man 
ju bara hitta på något! Efter att jag utfodrat djur och mockat i stallet tog jag skidorna
och gjorde en tur ute på isen. 

Solen sken och det var alldeles lagom kallt. 

Hade sådan tur att det var någon mer som åkt skidor före mig så det fanns redan spår
 att åka i. Det är så mycket snö nu, så där det inte är spårat sjunker man. På vägen ner till
sjön fick jag göra mitt eget spår och där fick jag hela pjäxorna fulla i snö. 

Kall och blöt om fötterna redan från start, men då jag inte skulle vara ute någon
längre stund så gjorde inte det så mycket. Det var så härligt att få komma ut!




När solen gick i moln en stund blev himlen rosa! 




Små iskristaller som glänste i solskenet. 




Inga kommentarer: