{ Förra helgen }



Förra helgen var det minusgrader på morgnarna och på lördagen var jag ut och fotade
det frostiga gräset. Det är ju så fint när allt blir sådär krispigt vitt! 

Och det var tur att jag var ute just på lördagen, för på söndagen fick vi ett samtal
om att vi hade nitton djur på rymmen! Den morgonen var ännu vackrare, men då fanns ingen
tid för att fotografera. 

Fokus låg på annat håll om man säger så... 

Efter flera timmars letande lyckades vi till slut hitta djuren uppe i skogen 
ca tre kilometer hemifrån. Joggade med dem längs landsvägen hela vägen hem sen. 

Träningsvärken dagen efter var inte att leka med. 
Har nog aldrig haft en så kraftig någon gång!


 

Det gick rätt så bra att ta hem dem på detta viset. Det gällde att hålla tempot uppe
så att de inte fick för sig att vika av någonstans. 

11 000 steg före frukost blev det denna morgon. 




Men som sagt, morgonen före hann jag få mina frostbilder 
och det är jag glad för. 

Att bara gå ut och fotografera sådant jag tycker är vackert. Även vissna blad blir
fina med frost på sig. 





Löven bara rasade ner från träden ute vid udden nere vid sjön.  
Riktigt fint med alla dessa olika färger.





Vattnet fylldes av färgglada löv! 



Inga kommentarer: