{ Lördag }



Helg igen då! 

Så skönt med ledig helg efter en stressig vecka på jobbet. 
Idag lyckades vi sova ut ganska länge, för ovanligheternas skull. 

Har haft en lugn dag, försökt vila upp mig inför kvällen. Vi ska nämligen iväg
och dansa senare. Ända upp till Härnösand där det är dansmara denna helg. Åtta timmars
dans två kvällar i rad. För oss räcker det gott och väl med en kväll. 

Så vi åker upp i eftermiddag och åker hem någon gång i natt eller på morgonsidan. 
Beror lite på hur kvällen blir! Vi är fem stycken som ska iväg och jag tror att det kan bli en riktigt bra kväll.  




Just ljusstakar hamnar ofta på bild, men det är bara för att jag gillar dem
så mycket. Man kan aldrig få för många! 

Gillar att blanda nya och gamla. Den längst fram i bild är nyinköpt, den till höger
har jag ärvt av min mormor och den vänstra är köpt på loppis. 

Emaljkastrullen där i bakgrunden är även den köpt på loppis. 
Jag samlar på just den gulgröna serien av Kockum. Då den är ganska rostig ivändigt
så fungerar den alldeles utmärkt som blomkruka istället för till mat.  




Vi tog det rätt så lugnt på morgonsidan och åt frukost i lugn och ro. 
Är det något vi är noga med så är det just frukosten. Den är det absolut viktigaste
målet för oss på dagen. 

Resten av dagen kan ju vad som helst hända och tiderna för 
middag varierar väldigt mycket.  




Dukade upp med finporslinet från Mon Amie till frukosten. 
Är så glad att de börjat tillverka dessa igen. 

Har samlat på mig en hel del i denna servis. 

Inga kommentarer: