{ Sista dagen i september }


Lite mer trädgårdsfix har jag pysslat med nu på eftermiddagen.
Jag gör ett till försök med tulpaner och denna gång täcker jag lökarna
med löv och hoppas på så vis hålla fåglar och rådjur borta. 

Nu hoppas jag att detta fungerar och att alla mina tulpaner
kommer upp som de ska i vår. 

Har satt fler lökar i år och i flera olika färger, ser fram emot resultatet.



Allt fler löv ramlar ner till marken. Det är kyligt i luften.
När man går ut får man klä sig mer.



Hallonbusken ändrar färg. För några år sedan var den riktigt klen.
Korna var på rymmen en natt och sprang rakt igenom. Det var inte många grenar
kvar och jag fick rensa bort mycket.

Nu är den istället väldigt tät och många, nya fina grenar har kommit.
Det är nog ganska bra att rensa ur lite ibland, även om det första åren efter
inte blir så mycket bär.



Några rönnbär har vi inte alls i år. Minns att vi hade väldigt mycket förra
året, så troligen är det därför.



Vackert mot det faluröda.

Inga kommentarer: