{ Blåbär & Hallonrutor }

 910  Canon EOS 1000d / Canon 50mm 1.8 II

När jag såg receptet inne på bloggen Ingen Vanlig Dag så kunde jag inte låta bli
att prova. Istället för lingon som Kristina använder tog jag blåbär och hallon, helt enkelt för att jag
hade mer av det i frysen just nu.

De blev verkligen supergoda. Sådär härligt sega som jag vill ha kakor som dessa.
Blåbär och Hallon var en riktigt bra kombination till detta!



200 g smält smör
6 dl socker
4 ägg
6 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 påse mandelspån (ca 1,5 dl)
ca 1,5 dl frysta lingon (eller andra bär)

Blanda socker, ägg, vetemjöl och vaniljsocker.
Rör sedan i smöret som fått svalna till en jämn smet som du sedan brer ut på smörpapper i långpanna.
Strö över mandelspån och bären. 
Grädda 30 minuter mitt i ugnen på 175 grader.

Låt svalna och skär sedan i rutor.

4 kommentarer:

Sofhie E sa...

De här bakade jag i lördags. Urgoda!

Coquina sa...

Mums vad goda de ser ut att vara =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling där du kan vinna två presentkort på 500 kr =)

kiwiberries sa...

mums va gott det såg ut!

Jouline sa...

Åhh så goda dom såg ut :)