{ Dumlekakor }

 6 3Canon EOS 1000d / Canon 50mm 1.8 II

Till 20 st behövs:

200 g margarin
3 dl vetemjöl
1dl socker
1 tsk bakpulver
(jag slängde även i lite vaniljsocker)
Noblesse-choklad

Blanda alla ingredienser tills det blir en smidig deg. Ställ kallt i cirka 30 minuter.
Dela degen i tjugo lika stora delar, jag rullade två rullar och skar sedan upp tio och tio.
Rulla till bollar, platta till litegrann och lägg i aluminiumformar på en plåt.

Lägg sedan i en dumlekola i varje kaka. I de flesta recept jag har hittat står
det att det räcker med en halv dumlekola, men eftersom jag gillar dumle
så mycket så tog jag självklart en hel i varje! :)

In i ugnen på 200 grader i cirka 10-15 minuter.

När du tagit ut dem ur ugnen lägger du en Noblesse-skiva på varje kaka som får
smälta. Sedan ställer du kakorna någonstans där det är svalt så att de får stelna.

Sedan är det bara att hugga in!

2 kommentarer:

Marie sa...

Ohh mumms så götttttt, vill hoppa in i bilderna

Marie sa...

Ja jättetråkigt då det blir så, men man får försöka hitta liknande =D