{ Före och efter redigering }

1Canon EOS 1000d / Canon 50mm 1.8 II

Innan jag lägger upp bilderna jag fotar här på bloggen ska de ju även redigeras
och det tar också sin lilla tid. Målet är såklart att det ska redigeras så lite som möjligt,
men är det dåligt ljus så kan det behövas lite mer.

Dessa två är exempel på bilder jag tagit i dåligt ljus. Bilderna har jag redigerat i gratisprogrammet
Photoscape som finns att ladda ner.

2 Canon EOS 1000d / Canon 50mm 1.8 II

Jag har ljusat upp bilderna rejält och lagt på lite kontrast. Även lagt en rödton på bilderna
för att få bort det tråkiga grå ljuset.

En enkel bildredigering kan göra mycket för slutresultatet!

1 kommentar:

mariaemb. sa...

Ja, visst är det så! Lite redigering kan göra stor skillnad!

Tack för din fina kommentar hos mig. Den värmde!

Ha en fin dag!
Kram Maria