{ Chokladbiskvier och Nyfiken katt }


Eftersom jag fyller år ganska snart så bestämde jag mig för att baka litegrann.

Det är ju alltid roligt att kunna bjuda på något hembakat när det
kommer folk på besök.

greengate

Jag har en väldigt nyfiken katt som gärna ska vara med och kika på det mesta.
Det var inget undantag denna gång.

lizzy inspekterar

Chokladbiskvier är väldigt enkla att baka. Grunden är mandelmassa och äggvita som man rullar till
små bollar och skickar in i ugnen i ca 10 minuter.

mandelmassa

När de har kallnat smetar man på chokladsmörkräm och toppar med smält choklad. De är verkligen supergoda och
jag brukar göra dessa varje år när jag fyller.
I somras gjorde jag även en variant med blåbär, de hittar ni i DETTA inlägg.

biskvierchoklad

300g mandelmassa (riven)
2 små äggvitor

Rör ihop och forma till små bollar. Grädda i ugnen i ca 10 minuter på 200 grader.
Låt svalna.

Chokladsmörkräm:
75 g margarin
1 dl florsocker
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
1 äggula

150 g smält choklad.

4 kommentarer:

Marie sa...

Men mumms och så fina kort, vad har du ex för inställning på kameran då du fotar dessa?, du får alltid så mjuk touch på korten =D

Hem och Harmoni Marie sa...

Ser verkligen goda ut! Och jag känner igen det där med katter som vill vara med och kolla läget :)

Ha det fint!
Kram Marie

Unknown sa...

Man kan inte bli annat än riktigt fikasugen
Kramen

B R O W N S U G A R sa...

Åh söt kisse! :D
Kul att du är med & tävlar :}