{ Dagen före midsommar }


Lupinerna har börjat visa sig efter vägkanterna. 
För ett par dagar sedan plockade jag med mig ett gäng hem när jag var ute och promenerade. 
Fina att se på även om många kallar det för ogräs. 

De livar upp med sina glada färger och med sin storlek behövs inte många för att
göra en fin bukett! 

Till vas har jag använt en tillbringare från Greengate som jag fick i present av min mamma
för några år sedan. Använder den ofta till blommor då den är så fin att ha framme.


Då det har varit kallt bra länge så blir det en hel del tedrickande. 
Tjusiga muggen kommer ifrån Mio. 


Imorgon är det redan midsommar och jag har hört att det ska regna hela dagen. 
Lite trist, men det är bara att göra det bästa av situationen. Jag är ju faktiskt ledig i hela tre dagar! 

Igår blev det premiär för svenska jordgubbar för oss. 
Nu när jag har jobbat kväll i snart fyra veckor så har det varit lite tajt 
att hinna köpa tidigare. Men så igår jobbade jag morgonpass och svängde in och
köpte ett gäng på vägen hem. Sommarstämning!


 Dags att fara iväg och göra veckans sista arbetspass innan lite ledighet. 
Det kan nog bli full fart nu såhär dagen före midsommar.



Önskar er en fin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh,så otroligt vaackert ♡ ...
Önskar dig en underbar Midsommar!