{ After Eight - Snittar }


Nu i helgen testade jag en ny variant av Chokladsnittar. 
Istället för pärlsocker ovanpå så tryckte jag ner bitar av After Eight choklad i degen.

Så goda de blev! 

Kommer absolut att testa dessa fler gånger. 
De blev sådär perfekt sega i mitten och knapriga utåt kanterna. 

Och jag kan säga att det luktade gott i hela köket när 
jag gräddade dem!



Chokladsnittar med After Eight. 

150g smör
3 3/4 dl vetemjöl
1,5 dl strösocker
3 msk kakao
3 msk ljus Sirap
1,5 tsk vaniljsocker
1,5 tsk bakpulver

10 After eight- plattor 

Sätt ugnen på 175 grader. Skär after eight - plattorna
i mindre bitar. Jag skar mina i tre. 

Nyp ihop alla ingredienser förutom chokladen till en smidig deg. 
Rulla degen till två eller tre längder och lägg på en bakplåtsklädd plåt. 

Ta ett par skivor after eight och tryck ner i degen, nyp ihop degen
lite så att de sitter fast. 

Grädda i mitten av ugnen i ca 10-12 minuter. 
Låt svalna lite innan du skär dem i snittar.  


Detta recept hittade jag på bloggen; Fridas Bakblogg.

3 kommentarer:

Mirre sa...

Oh ser magiskt goda ut

Unknown sa...

Hej, det där lät ju riktigt gott. Måste jag testa nån dag :)
Tack för receptet.
Kram Maria

felicia sa...

mums