{ Skogspromenad }


Efter allt fikande och stillasittande den senaste veckan med allt kalasande
så kände jag för en riktig långpromenad idag. 

Vädret var på min sida idag. Runt tio grader kallt och sådär lagom mycket snö i 
skogen så att det gick att ta sig fram. 

När jag ska ut och promenera så väljer jag skogen före landsvägen. Tycker att det är så
mycket mysigare att knata omkring i skogen och hoppa över stock och sten istället
för att gå på en platt väg och möta en massa trafik. 


Mina promenader tar alltid lite extra lång tid, för jag har oftast kameran med mig. 
Stannar gärna titt som tätt för att jag då hittat något jag vill få på bild. 

Just nu är jag inne i en period då jag gillar att fotografera skog. 
Tallar och Granar. Gärna med frost i grenarna. 


Nog kändes det i benen när jag kom hem att jag gått i decimeterhög snö i två timmar!  
Det blir lite mer motstånd än en vanlig skogsstig.





Inga kommentarer: