{ Tisdag }


En av de äldsta korna på gården just nu. 

När jag kom hem från jobbet åkte ladugårdskläderna på och jag tog mig en runda 
hos djuren för att kika läget. Korna stod i godan ro och åt och några kalvar låg och sov.

Det är så rofyllt att bara gå omkring och prata med dem. 
Ju mer man är med dem, desto mer van blir dem och de blir lättare att hantera.
Förhoppningsvis, det finns ju vissa det inte går att lära också...    

De flesta är vana vid att jag springer runt dem med kameran och de bryr
sig inte så mycket numer.


Pelargonerna börjar vakna till liv. 

Har några stycken här hemma som faktiskt har överlevt vintern. 
Jag har inte så värst gröna fingrar, men pelargoner är ju ganska tacksamma.  

Nu har de fått platsa sig i köksfönstret där jag har bra uppsikt över dem 
och förhoppningsvis kommer ihåg att att vattna dem...
 


 


Det är så skönt att det blir ljusare och ljusare för var dag som går.
När jag tog in hästarna vid 18-tiden var det fortfarande inte helt mörkt ute. 

Våren är på ingång! 


2 kommentarer:

Mirre sa...

ja tycker också det är roligt med foto och du liksom jag vill lägga lite tid i bilderna man lägger ut, men jag kan lägga ut "mindre" bra ibland med då jag fotat i farten då vi gör något så, men är det fotoinlägg eller så vill man ha kärlek i blogginlägget =D

Karin O sa...

Åh så fina bilder! Underbart ljus.
Ja, visst är det härligt, välkommen vår!