{ Lussekatter }



När man har turen att sluta tidigt från jobbet en dag så gäller det att passa på att göra
göra sådant man inte hinner med annars.

Som en skogspromenad medan det fortfarande är ljust ute! 

Packade ner lite fika och begav mig av till Björkbacken. En lagom promenad, 
just bara för att få komma ut och få luft. Med mig hade jag mina hembakta lussekatter
som jag bakade i helgen. 

I år provade jag att ha i rågsikt i degen och jag har aldrig haft 
såhär saftiga lussekatter förr. Även såhär ett par dagar senare är de riktigt fluffiga
och goda och inte sådär torra och tråkiga de lätt kan bli. 




Lite kyligt i luften är det allt idag, snö på gång kanske?




3 kommentarer:

Mirre sa...

Så fina bilder och gott med lussebullar

Cia sa...

Gillar björk- & Annabilden, så fin i ljus & färg.

Junitjej sa...

Så gott det är med fika utomhus!