{ Sommarlista }



Mina planer för sommaren:

Jag har en ganska sen semester i år, inte förrän de två sista veckorna i augusti och två första i september. Och det är faktiskt självvalt, tro det eller ej. Jag gillar att ha sen semester och det brukar vara riktigt fint i augusti. Gillar även att ha något att se fram emot och då jag jobbar morgonpass så hinner jag njuta av sommaren på eftermiddagarna iallafall.

Vi har några små utflykter inplanerade under de helger jag är ledig, såsom bilträffar och liknande. I slutet av augusti bär det av söderut, för då är det en stor lastbilsutställning som vi har gjort till tradition att åka på.




Här badar jag helst:

I en varm sjö! Finns inte så mycket bättre än att hoppa i sjön efter att ha arbetat på gården en varm sommardag. Förra årets första dopp gjordes efter höskörden, då man var lagom svettig och dammig. Då satt det bra med ett bad. 


Hur länge ska du vara ledig?

Fyra veckors semester har jag. 






Vad ser du mest fram emot?

Alla grillkvällar i trädgården. När man kan sitta ute till sent in på kvällen och det fortfarande är varmt i luften. Se solen gå ner bakom berget.

Självklart ser jag även fram emot alla sommarens danser. Det är något visst med just sommardanser.





Vad kommer du äta?

Det brukar bli att vi grillar en hel del. Smidigt och det går att variera i oändlighet. Kycklingsallad är också en favorit på sommaren när det är alldeles för varmt för att äta varm mat. 




Vad kommer du ha på dig?

Förhoppningsvis inte så många tjocka tröjor ;) Hoppas på bra väder denna sommar, så shorts och linne kan användas flitigt. Är inte så mycket för att använda klänning till vardags. 


Favoritsommardoft:

Alla blommor som turas om att slå ut. Gillar även doften av nyslaget gräs!  

1 kommentar:

Mirre sa...

Men vilken inspirerande somrig lista med fina bilder och somrig text