{ Att plocka det sista från trädgården }




Det börjar bli klent i pallkragarna ute i trädgården. Det mesta är upplockat
och uppätet och idag tog jag även in ärtorna. Det blev lite mer ärtor än vad jag trodde faktiskt.

Nu är det bara en del sallad kvar och den plockar jag
av nästan varje dag när det vankas middag. 

Jag satte en blandsallad i år som blev väldigt krispig och god,
så den ska jag plantera nästa år också.

Satte även en annan variant, men den blev inte alls något bra. 
Besk i smaken och blev ful ganska snabbt.

Vardagslyx att kunna gå ut i trädgården och plocka in tillbehör till 
en god middag! 




Snart är det dags att ställa iordning för vinter. 

Det är allt kyligare om dagarna nu, hästarna var till och med vita i pälsen 
efter att det hade regnat tidigare idag. Brr!

Inga kommentarer: