{ Kvällstur upp till Blaxås }



 Häromkvällen bestämde vi oss för att äntligen ta en tur upp till Blaxåsberget. 
Ett berg vi aldrig varit till, trots att det ligger ganska nära hem.

Parkerade bilen nere vid vägen och sista biten fick man gå.

  


Det var väldigt fin väg att gå på! 




När vi kom fram möttes vi av denna utsikt.

Helt otroligt hur långt man kan se bara av att stå uppe på ett berg såhär. 
Iggesunds Bruk skymtar i solskenet längst upp till höger. Annars är det mest skog man ser. 

Och där allra längst bort i bilden ser man ut till havet.




Att gå ända ut till kanten är inget jag rekommenderar. 
Jag satte mig ner och hasade mig fram! 

Är höjdrädd som tusan, så det räckte gott och väl för mig. 
Det var ända ca 150 meter rakt ner. 





Stenhällen var alldeles varm efter att solen hade legat på under dagen, så det 
var riktigt behagligt att slå sig ner. 





 Det blev en riktigt fin kväll och 
jag är glad att vi kom iväg!

Inga kommentarer: