{ Sommaren fortsätter }



Idag kom värmen tillbaka. När vi kom hem från dansen inatt var det rätt så
kyligt och en tjockare tröja hade åkt på. Men så idag blev det varmt igen och det har varit
shortsväder. Så mycket som jag har haft shorts denna sommar, var det länge sedan. 

På de senaste danserna har det varit klänning som gällt för min del, 
det har varit alldeles för varmt för något annat. 

Vi fick verkligen en riktig högsommar i år med värme och sol nästintill varje dag. 
Det här kommer att bli ett sådant år man kommer att prata om länge. 




När Nisse fyllde år i början av sommaren fick han jordgubbsplantor och 
smultronplantor och jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så mycket bär där
redan i år. Men varje dag när man kikar förbi så lyser det rött. 




Av Nisses farmor och farfar har jag fått tjusiga gurkor! 




Äpplen börjar det också bli. Dessa gav jag till en av korna som uppskattade dem 
väldigt mycket. Jag brukar stampa på dem först så att det blir lite mjukare. 

Det blir så mycket lättare för dem att äta då och risken för att de
sätter i halsen blir mindre. 




Nu har vi ett gäng kor med kvigkalvar här hemma utanför huset och det 
är så mysigt att kika ut på dem!


Inga kommentarer: