{ En dag på älgpass }



I söndags följde jag med min syster på älgpass. Det är många år sen jag var med sist, 
men nu var det alltså dags igen. 

Vi fick sitta vid ett riktigt fint pass. Då det var tidig morgon när vi kom dit
hade solen ännu inte riktigt kikat fram. 




 Vi eldade för att hålla värmen, då det var rätt kyligt i luften. Det blåste rätt bra 
hela dagen, men när solen äntligen kom fram dit vi satt så blev det lite varmare.  

Man tycker att man klär sig bra, men när det börjar blåsa är det lätt
att frysa ändå. Hade varmt vatten med mig i en termos, så jag drack både te och
varm O´boy.




Såhär såg det ut när vi skulle avsluta och bege oss mot bilen igen. 
Så otroligt fina höstfärger! 

Någon älg fick vi inte se denna dag, och inga andra djur heller för den delen. 
Det var en väldigt lugn dag i skogen.

Inga kommentarer: