{ Hamra nationalpark }



Igår blev det en utflykt till Hamra nationalpark. 
Jag, min mamma, min syster och hennes tre barn. Det ligger inte alls långt 
ifrån där jag är uppväxt, men ändå har jag inte varit dit tidigare. 

Väldigt välordnat med bra uppmärkta stigar. Det fanns flera olika slingor att gå
och vi valde en av de kortare som hette Urskogsslingan.  




Svansjön hette denna sjö. 




Gruppbild där nästan alla är med.  




Otroligt fint!




Där det var blött fanns det spångar att gå på.
 



Ängsull. 




Det kommer att bli ett bra hjortronår i år. 
På vår lilla promenad såg vi hur mycket som helst!

Jag hoppas jag hinner med att plocka något i år. 
Förra året var det redan urplockat när jag väl kom iväg.  





 När vi promenerat färdigt var det dags att grilla korv.
Höjdpunkten enligt vissa! 

Och maten smakar ju så bra när man är utomhus.  


Inga kommentarer: