{ En blåsig onsdag }

 

Idag blåser det så starka vindar att det går stora vågor på sjön.
Jag hade tänkt ta en promenad efter jobbet, men det känns inte så lockande
när jag ser hur vinden tar tag i grenarna på träden utanför. 
 
Är glad att jag satte in innerfönstren för ett par dagar sedan. 
Annars hade det nog varit bra kallt härinne nu. 
 
I ett såhär gammalt hus drar det in luft lite här och där och varje höst
ska innerfönstren sättas tillbaka. Det ska in speciell vadd emellan och sen ska det
tejpas med en speciell tejp som är förklistrad på ena sidan. 
 
Till våren är det alltid en lika härlig känsla när man kan ta ut fönstren igen
och äntligen få vädra ordentligt!




Jag plockar fortfarande ringblommor ute i landet. 
Är så glad att jag satte dem i våras. Har plockat många buketter i sommar.

 Och även såhär i slutet av september så kommer det nya knoppar.




Morötter har jag gott om i år. 
Satte extra mycket i år då jag tyckte att de tog slut alldeles för tidigt förra året. 
 
I år testade jag att så med såband där fröna ligger utplacerade på rad. 
Och de morötterna blev faktiskt mycket bättre än de frön jag strödde ut,
större och kraftigare. Så det ska jag testa nästa år igen!
 



 

1 kommentar:

Marie Karlsson sa...

Ja det är inte så skönt att vara ute då det är sådär blåsigt, det ska ju vara både nytta med nöje så att säga. Bra att ni satt in fönstren, det gör stor nytta kan jag tro