{ Ibland har man tur }


När man vaknar med ett ryck och känner att något inte stämmer.
Det är fortfarande mörkt ute. Sträcker mig efter mobilen och försöker se vad
klockan är. Den lyser inte, den har laddat ur under natten...

När jag äntligen lyckas se vad klockan är på väggklockan så ser jag att det är tio
minuter kvar innan alarmet skulle sätta igång på mobilen. 

Hade jag inte vaknat till och känt på mig att något var på tok,
så hade det blivit en försovning idag... 

Tur i oturen så vaknade jag och kom i tid till jobbet som vanligt!



Resten av dagen har flutit på som vanligt, som tur är.
Det räckte med ett konstigt uppvaknande. 

Jag plockade in ett gäng klasar rönnbär tidigare.
Har trätt bären på tråd så nu har jag fina girlanger till jul. 

Det är mycket rönnbär i år, så det finns att ta av!


Inga kommentarer: