{ Att besöka en gammal fäbodvall }


Idag tog vi bilen och for långt ut i skogen. Vårt mål var en gammal fäbodvall
som ligger mitt ute i skogen på en väldigt vacker plats. 

Sista biten fick vi promenera genom skogen en bit och när detta öppnade
sig framför ögonen på oss var jag såklart tvungen att plocka fram kameran direkt. 

Gärdsgårdar ledde oss fram till alla stugor. 
Jag som älskar gärdsgårdar!


Vackert mönster på denna dörr. 


Millie och Nisse hittade både hallon och blåbär mellan stugorna. 


Goda hallon fanns det gott om!


Vi räknade till 24-25 byggnader, helt otroligt! 


Gamla timmerbyggnader gillar jag. 


På flera av husen var det spåntak och de var i fint skick. 
Det var så kul att se att byggnaderna var så fräscha trots sin ålder. 







Flera av träden såg ut som detta. Häftigt!



Ett perfekt utflyktsställe en dag som denna! 


1 kommentar:

Hanna - Bland skog och hav sa...

Vilket underbart utflyktsmål! Det är så fridfullt på gamla fäbodvallar tycker jag,

/Hanna (www.blandskogochhav.se)