{ Ett par timmar i skogen }

 Kan det bli mycket finare än såhär?!


När jag kom hem från jobbet idag bestämde jag mig för en promenad. 
Bara en kortare sådan hemma i skogen. 

Tog med en plastpåse utifall jag skulle hitta något. 
Och tur var väl det... 




När jag gick där längs stigen såg jag att det var alldeles rött bredvid mig av 
mogna lingon. Så då var det bara att stanna. 

Hade jag vetat att det skulle vara så mycket hade jag 
istället tagit med plockare och hink. Det får bli ett återbesök helt enkelt.  

Just lingon är det enda som hittills har fattats i vår frys och nu
känner jag mig taggad att plocka mer.





Fördelen när man plockar för hand är att det blir mindre att rensa! 





När jag kände mig klar var det bara att traska hemåt och
då ångrade jag inte att jag valde just denna väg idag för min promenad!  

1 kommentar:

Mirre sa...

Jättefina bilder och gott med egenplockade lingon