{ En stund i trädgården }



När jag kom hem från jobbet gick jag ut till trädgården en stund innan det var dags
att laga middag för dagen. Plockade röda vinbär som vi har väldigt mycket av i år. Bara på en 
gren plockade jag på mig två liter. Helt otroligt! 

Av bären kokar vi sedan sylt. Fast jag brukar bara koka en liten omgång i taget
och fryser in resten av bären. 




Hade såklart sällskap! 




Jag satte sallad i trädgårdslandet i våras och nu växer det som bara den. 
Äter sallad till maten varje dag och ändå är det väldigt mycket kvar. 

Det är så skönt att vara självförsörjande på just en sådan här sak. 
Slippa släpa hem från affären, det är bara att gå ut och hämta. 




Vad brukar ni göra med röda vinbär?




Äpplen börjar det också dyka upp. 
Det känns i luften att vi närmar oss höst redan. 

Och jag som inte haft min semester än! 

Men jag hoppas att vi får några sommardagar till, 
att hösten kan vänta lite till. 




Inga kommentarer: