{ Ledig mitt i veckan }



Att vara ledig såhär mitt i veckan hör inte till vanligheterna. Jag var till tandläkaren
och drog ut en visdomstand igår och jag minns från förra gången att jag hade ganska ont 
i flera dagar. Så därför tog jag ut två lediga dagar denna gång också. 

Det var ett av de snabbaste tandläkarbesöken jag varit med om. 
Röntgen, bedövning och utdragning av tand tog strax över tio minuter, sen
var det bara att åka hem igen! 

Jag som hade gått och gruvat mig hur länge som helst, då jag minns 
hur lång tid det tog förra gången. Så skönt nu att det är gjort. 




Jag tog mig en promenad på morgonen. Är man van att kliva upp tidigt om morgnarna
så är det svårt att sova ut riktigt när man väl är ledig. 

Så jag var vaken rätt så tidigt imorse, långt innan det blev ljust. 
Åt frukost i lugn och ro och sen gick jag ut och gjorde klart stallet inför kvällen. 
Sådant som är skönt att göra undan tidigt under dagen. 




Det var frost på marken och det gnistrade sådär fint. Har hört att det varnas för snö
i helgen, så därför passade det fint med en promenad nu innan. 





Solen letade sig fram mellan molnen och det blev ett varmt sken. 




Inga kommentarer: