{ Efter julen }



Dagarna bara springer iväg och snart har det gått en vecka sedan jul redan. 

På julafton for vi upp till min mamma och firade där med min familj. Vi kom upp till
en riktig vinter med mycket snö och jag tog en runda med kameran innan det blev mörkt. 

Sen ställde vi iordning all mat så att vi kunde äta så fort mamma kom hem från
jobbet. En massa god mat och ostkaka lite senare under kvällen. Precis som det ska vara 
på julen. 




På juldagen tog jag en härlig promenad och kameran följde givetvis med då också. 




Gammal åkermark med snötyngda träd i kanterna. Så vackert! 




Träden ser så mjuka och fluffiga ut!




Som vanligt så går julen alldeles för fort förbi och man har den där känslan av
att inte hinna med allt man vill. 

På Annandagen var jag tvungen att jobba hela dagen, men under kvällen 
var det dags att fira jul med Nisses familj. 




Allt julpynt får hänga kvar ett tag till. Jag vill dra ut på det så länge som möjligt. 
Och så länge granen inte barrar får den stå kvar.

1 kommentar:

Jasmine sa...

Så vackra bilder! Fint att läsa att du hat haft en mysig jul. Här hemma barrar grannen för fullt, men jag tänker prompt låta den stå kvar några dagar till - om så även utan julgranskulor.
Kram