{ Sista helgen i april }



Idag startade jag dagen med en riktig långpromenad. Gick först upp till berget
då det var länge sen jag var dit. Där blev det en liten paus innan det var dags att fortsätta.  

Det är bara uppför hela vägen till denna utkiksplats, så det tar lite på krafterna. 
Men det är så värt det när man väl är framme.  




Underbar utsikt!

Björkarna har ännu inte blivit gröna därnere, men jag tror inte
att det dröjer så länge till nu. 

Bysjön låg nästan stilla. Det var bara lite blåst, så det blev 
krusningar på vattnet.  





Jag går gärna i skog och mark när jag är ute och går. Hellre det än att gå efter
landsvägen. Så idag blev det promenad genom djupa skogar, 
över hyggen och efter gamla skogsvägar. Så härligt!  




Blåsippor ute i skogen. 




 Tog en lite längre väg hem än vad jag brukar. Passerade Nisse där han 
satt och körde Ösan. Gammelmaskinen som har gått rätt så mycket nu några veckor.

Lämpligt när man kan köra ut virket själv från skogen. 




På väg in för ett till lass!

Ungefär två timmar var jag ute och jag knatade på nästan hela tiden
med bara några kortare pauser.  

Det är så skönt när man väl kommer iväg och efteråt känns det bra
i hela kroppen. Nog för att jag rör mig mycket på jobbet och går många steg varje
dag, men en riktig promenad är ju något helt annat ändå. 

Inga kommentarer: