{ Promenad upp på berget }


Idag trotsade jag kylan och begav mig ut på en långpromenad. 
Mitt mål var att ta mig upp till Byberget, men inte den vanliga vägen. 

Knatade ut i den stora skogen och hoppade över stock och sten. 
Varför göra det enkelt för sig? ;)

Trots att det var lite kyligt, så frös jag inte. Hade klätt på mig rejält, 
så det var faktiskt riktigt skönt att få frisk luft. Och vädret var på min sida annars, 
med strålande solsken. Underbart!  

På morgonen när jag vaknade snöade det rejält och jag såg
knappt ner till sjön. Var beredd på att det inte skulle bli någon promenad.
Men sedan klarnade det upp och blev så fint. 


Vid utkiksplatsen längst upp på berget finns en bänk där man kan
slå sig ner. 


Det var riktigt vackert däruppe med all nysnö som kommit och
solen lyste upp så att det glittrade överallt. 


Utsikten från andra sidan berget var inte så dum den heller! 







1 kommentar:

Mirre sa...

Vackert, saknar alla dessa skogspromenader som man gjorde med Bellman, påminner nästan på pricket ett ställe jag ofta gick till med honom