{ Nyrenoverat kök }



Förra helgen gjorde vi ett ryck inne i köket. 


På lördagen sattes det upp tapeter. Vi valde (eller rättare sagt, jag valde) tapeten 
Gästgivars från Duros Gammelsvenska tapeter. Det har varit min favorittapet i flera år
så det var ingen tvekan om vilken tapet som skulle komma upp. 


Och så fint det blev när den väl kom upp på väggen! 
Jag kunde inte bli nöjdare. 








På söndagen var det dags för golvläggning. 
Tidigare var det ett gammalt obehandlat trägolv som var helt
omöjligt att hålla rent. 

Vi valde ett enkelt klickgolv, för om man ångrar sig en dag så 
är det bara att riva ut det och det gamla trägolvet finns fortfarande kvar under! 

Nu är det mycket enklare att dammsuga och torka och det 
känns rent när det är klart. Vi upplever även att hela rummet blev ljusare. 





Köksassistenten får givetvis stå framme. 
En vacker detalj som används flitigt vid bakning. 




Såhär ser det ut när man öppnar dörren in till oss.  

På väggen ovanför soffan tänkte jag sätta upp ett vanligt hyllplan
och på kortväggen ska en tavla upp. Bara jag hittar en fin ram till den. 

Nu när man har så fina tapeter vill man sätta upp så lite 
som möjligt på väggarna. För de är fina som de är!



1 kommentar:

Mirre sa...

Men superfint, urläcker tapet