{ Som en sagoskog }



Krämar ur de sista dagarna på semestern nu. Packade ner fika i ryggsäcken och 
begav mig ut på en cykeltur efter en skogsväg. 

Målet var detta vindskydd som ligger på alldeles lagom cykelavstånd hemifrån
och där det passar fint att vila innan man vänder hemåt igen.  

Nästan hela vägen dit lutar det lite svagt uppför, så då fick benen kämpa på. 
Lite lättare var det när jag skulle hem sen!




Tog med mig mitt favoritte.  

Allt fika smakar ju bättre när man äter det utomhus och det var inte 
alls dumt att sitta här denna förmiddag.




Det var som att sitta i en sagoskog, det är så otroligt fint där.




Det finns stigar hela vägen ner till vindskyddet, så att jag lätt kunde
ta cykeln med mig. 




Tjock, grön mossa var det överallt.




I vindskyddet kan man sitta och titta ner på 
ån som rinner alldeles nedanför. 




Det har blivit en hel del turer till skogen nu på semestern. Och det är
ju just det jag gillar. Det behöver inte vara så avancerat.

Bara att få komma ut och röra lite på sig, andas skogsluft.
Plocka lite bär eller svamp.

Det gäller att passa på nu när det är så fint väder!



Inga kommentarer: