{ Nu är det höst på riktigt }



Det är kyligare om morgnarna nu, endast fyra grader när jag klev upp idag. 
Jag har åkt på en rejäl höstförkylning. Som väntat, då Nisse varit sjuk i några dagar redan. 
Brukar aldrig slippa undan. Är någon annan sjuk, då blir jag också det. 

Har känt att det varit på gång hela veckan, men det var först igår jag kastade in
handduken och gick hem från jobbet, då gick det inte längre. 

Natten till igår blev sömnlös då jag hostade hela natten. Denna natt har det
gått lite bättre, men hostattackerna fortsätter att komma ibland. 




Att bli sjuk första veckan efter semestern var ju ingen höjdare direkt, 
men vad gör man? Att gå till jobbet såhär är inget alternativ... 

Vi hade även tänkt dansa i helgen, men det kommer ju inte att bli av nu.
Känns så typiskt då just denna dans har jag sett fram emot.

Nu under hösten och vintern brukar det inte bli lika många danstillfällen
och då vill man passa på de gånger det verkligen är dans. 




Det är vackra morgnar nu om hösten. Ofta ligger sjön spegelblank och det
är så fint nu när lövträden börjar skifta färg. 




Just den här vyn har jag tagit många bilder på. Tycker att det är så fint med 
stilla vatten och husen och åkrarna där på andra sidan sjön. 




Hon som följer mig vart jag än går ♡




Hon gillar verkligen att vara med oss när vi är ute och donar
här på gården. Och när jag är ute och hälsar på djuren så följer hon gärna med. 




Dock så brukar hon ha väldigt svårt för att sitta still, så att få till bilder
 brukar vara svårt. Så jag är glad de stunder jag lyckas!

Inga kommentarer: