{ Chokladkaka }



Häromdagen bakade jag en riktigt god chokladkaka. Jag använde mig utav ett 
recept på kladdkaka och gräddade den lite längre för att få en lite mer torrare kaka. 

Har inte haft tiden att baka så mycket det senaste, men nu för en kväll 
sedan fick jag ett ryck. När man väl provsmakar det man bakat så är det absolut värt det! 




Receptet jag använde mig av kommer ifrån Arla
Jag gräddade som sagt min lite längre än 15 minuter. 



100g smör
2,5 dl socker
2 ägg
1 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker


Sätt ugnen på 175 grader.

Smält smöret i en kastrull. Låt svalna. Rör ner socker och ägg, blanda väl.
Blanda ner de övriga ingredienserna och häll sedan smeten i en smord och bröad
form som är ca 24 cm i diameter. 

Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Inga kommentarer: